افسردگی چه نشانه‌هایی دارد؟

Symptoms of depression
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

افسردگی چه نشانه‌هایی دارد؟

 سوال افسردگی چه نشانه‌هایی دارد بسیاری از افراد است. و خب سوال بسیار به جایی است. واقعاً تفاوت یک ناراحتی چند ساعته با اختلال افسردگی در چیست ؟
می‌توانیم به کسی که گرفتاری احساس تنهایی و غمگینی است بلافاصله برچسب افسرده بزنیم ؟
البته که برچسب زدن در هر صورت کار درستی به لحاظ حرفه‌ای و اخلاقی نیست.
با این حال، در این مطلب، با ویژگی‌های افسردگی آشنا می‌شوید و در ادامه هم لینک یک تست رایگان افسردگی را خواهید دید که به شما کمک می‌کند تا حدی پاسخ سوال «آیا افسرده هستم؟» را بتوانید بدهید.

علایم مختلف افسردگی چیستند؟ 

افسردگی، 4 علامت عمده دارد که غالباً افرادی که گرفتار اختلال افسردگی می‌شوند، اغلب آنها را نشان می‌دهند:

افسردگی چه نشانه‌هایی دارد,

علایم هیجانی افسردگی

برجسته‌­ترین نشانه‌­ی هیجانی در افسردگی غم است. عموماً افراد افسرده هنگام صبح احساس بدتری دارن، و وقتی روز سپری می‌­شود، به نظر می‌رسد که خلق آنها اندکی سبک می‌­شود.
همراه غم، احساس­ اضطراب نیز اغلب در افسردگی وجود دارد. فقدان سرزندگی، از بین رفتن شادی زندگی و بی‌­علاقگی هم در افسردگی دیده می‌شود. و بالاخره حتی کارکردهای زیستی، نظیر خوردن و میل جنسی نیز برای فرد افسرده جذابیت خاصی ندارند.

علایم جسمی افسردگی

شاید موذیانه­‌ترین علایم در افسردگی، علامت‌های تغییرات جسمانی باشد. زمانی که افسردگی وخیم‌­تر می­شود، تمام لذات زیستی و روانی که زندگی را ب اارزش می‌­سازند، از بین می‌­روند.
از دست دادن اشتها در بین افراد افسرده رایج است. در افسردگی متوسط و شدید، از دست دادن وزن رخ می‌­دهد، ولی در افسردگی خفیف گاهی افزایش وزن دیده می­شود.
اختلال خواب نیز در بین افراد افسرده شایع است. فرد افسرده ممکن است میل جنسی خود را نیز از دست ­دهد. علاوه بر نگرانی زیاد در مورد سلامتی، افراد افسرده ممکن است در برابر بیماری جسمانی نیز آسیب‌ ­پذیرتر باشند.

علایم شناختی (فکری) افسردگی

افراد افسرده غالباً نسبت به خود نظرات منفی دارند. شکست‌های خود را بزرگ جلوه می‌دهند و احساس بی لیاقتی زیادی دارند که اغلب این باورها نیز تحت تاثیر شرایط‌شان (و نه واقعاً بی‌لیاقتی خودشان) است. افراد افسرده به آینده امید زیادی ندارند و آینده را سراسر تیره و تار می‌بینند.

علایم انگیزشی افسردگی

افراد افسرده مشکل زیادی برای شروع کردن کارها دارند. آنها نمی­توانند حتی خود را به انجام کارهایی که برای زندگی ضروری هستند وادار کنند. در افسردگی حاد ممکن است «کندی روانی ـ حرکتی» وجود داشته باشد که طی آن حرکات فرد کند می­شوند و بیمار بیش از اندازه آهسته راه می­رود و صحبت می­کند. مشکل تصمیم­‌گیری نیز یکی از علایم شایع در افسردگی است.

نظرات و تجربیات خود را در ارتباط با موضوع افسردگی چه نشانه‌هایی دارد با ما در میان بگذارید و در صورت نیاز به مشاوره آنلاین درباره افسردگی می توانید با ما از طریق لینک زیر در ارتباط باشد:

ارتباط با مشاوران نوجان کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست
×
واتس آپ